Voor een betere beleving wijzig uw browser CHROME, FIREFOX, OPERA of Internet Explorer.

De nieuwe BMW X1 is uitgelekt

1 / 5

BMW occasion blog

De nieuwe BMW X1 is uitgelekt en wij zijn zeker te spreken over het nieuwe design. Doordat het formaat uiteraard kleiner is dan zijn grote broers, zijn de uitbundige accenten zoals de nieren minder opvallend aanwezig.

Helaas voor BMW zijn de afbeeldingen van de nieuwe X1 alweer uitgelekt gehouden. We kunnen we nu al alle aspecten van de derde generatie X1 en de elektrische iX1 zien.

BMW innoveert in een huiveringwekkend tempo. In korte tijd heeft het merk facelifts uitgevoerd aan de X7- en 3-serie en een uitgebreide update aan de 7-serie doorgevoerd. Er is nog veel te doen, waaronder een verbeterde 1-Serie, aangescherpte X5 en X6, een nieuwe 5-Serie en een geheel nieuwe X1. Het officiële debuut van de X1 liet niet lang op zich wachten, maar helaas voor BMW zijn de eerste foto’s van de nieuwe SUV al op internet verschenen.

De voorkant van de nieuwe X1 heeft een grote omheining, naast een rechtere nierengrille – in de stijl van de 2 Serie Active Tourer – en relatief hoge koplampen.

Het design aan de achterzijde is opvallend te noemen. De nieuwe BMW X1 is duidelijk uitgerust met “3D-achterlichten”. Een nieuwe trend binnen BMW die ons op zich wel kan bekoren. Ook is het achterlichtgedeelte dat in de achterklep sluipt veel platter dan u gewend bent op de X1. De daklijn loopt vloeiend over in de achterspoiler en we zien verzonken handgrepen op de deuren.

Op basis van deze uitgelekte beelden kunnen we concluderen dat het interieur van de nieuwe X1 vrijwel identiek is aan de nieuwe 2 Serie Active Tourer. We zien een 10,25-inch instrumentenpaneel gehuisvest in een gebogen paneel, samen met een 10,7-inch infotainmentscherm. Liefhebbers van de iDrive-knop moesten we helaas wijzen op de middentunnel en de “zwevende” armsteun. Die onderdelen zien er identiek uit aan die in de 2-serie Active Tourer, wat lijkt te betekenen dat BMW ook de fysieke iDrive-knop van de X1 heeft verdreven.

De nieuwe BMW X1 zal ongetwijfeld worden geleverd met een scala aan verbrandingsmotoren. Wellicht zelfs nog een 6-cilinder? We kunnen enkel hopen, maar de kans is vrij aanwezig dat BMW voornamelijk zal inzetten op zuinige 4-cilinder en wellicht zelfs 3-cilinder motoren. Uiteraard allen uitgevoerd als plug-in hybride. Het beste van beide werelden zullen we maar zeggen.

Samenvatting

Omhoog